Tematica barului este inspirată din legenda Kraken, care este probabil cel mai mare monstru imaginat vreodată de omenire. In folclorul nordic, se spunea că bântuie mările din Norvegia prin Islanda și tot drumul spre Groenlanda. Desigur, pentru a fi demn de natura sa, Kraken trebuia să aibă un gust pentru carne umană. Legendele spun că Kraken ar putea devora întregul echipaj al unei nave dintr-o dată.
Dar, în ciuda reputației sale de temut, monstrul ar putea aduce beneficii: caracatița înota însoțită de bancuri mari de pești, care cădeau de pe spatele ei atunci când iesea din apă. Pescarii curajoși puteau, astfel, risca să meargă aproape de fiara pentru a asigura o captură îmbelșugată. Istoria Kraken se duce înapoi la o scriere a regelui Sverre al Norvegiei din 1180.
Ca în multe legende, Kraken a început cu ceva real, bazat pe observarea unui animal adevarat, calmarul gigant. Pentru navigatorii antici, marea era perfidă și periculoasă și ascundea o hoardă de monștri în adâncurile sale de neconceput. Orice întâlnire cu un animal necunoscut ar putea obține un avantaj față de poveștile mitologice al marinarilor. La urma urmei, povestea creștea prin repovestirea ei. Kraken avea o obsesie pentru a ataca corăbiile și multe rapoarte pseudoștiințifice (inclusiv cele navale oficiale) au declarat că ataca navele cu brațele sale puternice. În cazul în care această strategie esua, fiara ar fi început să înoate în cercuri în jurul navei, creând un vârtej feroce pentru a trage vasul în jos. (Sursa)
Plasată deasupra barului, caracatiţa este asemenea unui gardian al abisului care apară cu ȋnverşunare tezaurul unei lumi pierdute.
Potrivit mitului, am vrut să dăm viaţă monstrului marin, folosind mai multe elemente care să sugereze dinamismul acestuia: poziţionarea tentaculelor, suliţe care străpung braţele caracatiţei, redând totodată lupta dintre monstru şi ambarcaţiune. Unul din braţe a fost gândit ȋn aşa fel ȋncât să sugereze atragerea ambarcaţiunii ȋn adâncuri.
Structura tentaculelor este realizată pe un sistem de cruce cardanică care a facilitat montajul acestora, fiecare tentacul având o lungime de 9 metri. Caracatița se integrează foarte bine în acest mediu marin, datorită celor 10 proiectoare care creează pe tavan iluzia 3D de mișcare a mării și a reflexiilor oferite de tablă de cupru șlefuită și lăcuită din care este realizată.
Faţa şi spatele barului, cuferele vechi legate cu frânghii şi ţevile care ȋmprejmuiesc barul, te transpun ȋn atmosfera ireală a interiorului unei epave, descoperită doar de cei care au curajul să-i descifreze misterul.
Obiectele steampunk conferă valoare acestei lumi scufundate, dând posibilitatea celor care pătrund ȋn lumea barului de a-şi imagina modul de viaţă şi fiinţele care redau muzica magică a mării cu ajutorul acestor obiecte.
Obiecte decorative : Adi Balan
Locatie: Italia, San Giuliano Milanese, VIA CECHOV 1, Rezervari : +39 320 921 4490
Mobilier metal si decor: Elderom Impex S.R.L.
Mobila bar: Cidxpert
Lemn Masiv: Atelier Comun
Amenajari/finisaje interioare: Gabriel Sopa +39 340 6472321
Obiecte decorative : Retromechanics
Obiecte decorative : Adi Balan
Data Inaugurarii: Dec 15 2016